Shop Mobile More Submit  Join Login
It's bigger on the inside, Pikachu! by Bimmi1111 It's bigger on the inside, Pikachu! by Bimmi1111
Only people who like Pokemon and Doctor Who will like this I suppose lol. I happen to love both.

So there has been a lot of opinions about how Pokeballs work. Do the Pokemon get super small? Or do they turn into energy?

I like to think that the Pokeballs are just bigger on the inside... much like the TARDIS on Doctor Who :giggle:. It's Time Lord Science!!

I discovered a lot of people have done Pokemon/Doctor Who cross over stuff based on this idea! And when I found this little TARDIS... I couldn't resist. I'm not crazy happy with how this turned out and may take a different one later on. But I liked it enough to upload it lol.

Anyways...  Pika here was strolling along when he came across a little blue box. It fascinates him :giggle:


Cropping, contrast, and color adjustment done to photo. 
:camera: Kodak EasyShare z981

*Little disclaimer* I do not own the character Pikachu, nor Doctor Who, nor the TARDIS... I just own the photo.
This is a copyright photo and cannot be reused or modified/changed
This Is Not Stock by LumiResourcesCopyright by LumiResourcesThank you for the fav by fear-the-brilliance:iconpikafavplz:


Check out some of my other Pikachu work, right here on DeviantART :D

Pikachu's Adventures: bimmi1111.deviantart.com/galle…
Add a Comment:
 
:iconrkdailey:
Rkdailey Featured By Owner Jul 7, 2015  Hobbyist General Artist
I love Doctor Who.
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Jul 8, 2015  Hobbyist Photographer
:giggle: me too!!! When is it coming back on air!? Feel like I must have missed something!!! lol
Reply
:iconrkdailey:
Rkdailey Featured By Owner Jul 8, 2015  Hobbyist General Artist
Can't wait for the next season! :)
Reply
:iconxvanessarx:
xVanessaRx Featured By Owner Jan 10, 2015
F*ck yeah! two of my favorites! TARDIS (2005) Pikachu Loves It Plz 
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Jan 11, 2015  Hobbyist Photographer
me too! 
Reply
:iconskythebluecat:
skythebluecat Featured By Owner Nov 24, 2014  Hobbyist Filmographer
YAAYY!! you combined my two fav things ^^
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Nov 26, 2014  Hobbyist Photographer
Cool! :D 
Reply
:icondr-syn:
Dr-Syn Featured By Owner Oct 16, 2014
"Ive seen this thing 12 times, and each time a different dude is driving it."
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Oct 16, 2014  Hobbyist Photographer
hehehe :love:
Reply
:iconvampiredarcy:
VampireDarcy Featured By Owner Oct 12, 2014
I love Doctor Who and Pokemon too. This is so cute. 
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Oct 13, 2014  Hobbyist Photographer
Thank you!! :D
Reply
:iconjcpeters726:
jcpeters726 Featured By Owner Sep 22, 2014  Hobbyist General Artist
OMG YES!! That is such a great idea!!! I would totally watch a crossover series!Pikachu want it 
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Sep 22, 2014  Hobbyist Photographer
Me too!!! :D 
Reply
:iconjcpeters726:
jcpeters726 Featured By Owner Sep 23, 2014  Hobbyist General Artist
XD it would be insanely great. A manga sci-fi adventure of awesomeness!!
Reply
:icondragontamer155:
dragontamer155 Featured By Owner Sep 21, 2014  Hobbyist General Artist
OMG
TARDIS
PIKACHU
LOVEEEEEEE
ASDFGHJKL
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Sep 21, 2014  Hobbyist Photographer
lol thank you!! 
Reply
:icondragontamer155:
dragontamer155 Featured By Owner Sep 22, 2014  Hobbyist General Artist
You're welcome! I just love the two fandoms :3

Have you watched Sherlock by the way? It's by the same writers of some Doctor Who shows (Moffat and Gatiss) and if you liked Tennant or Smith, you'd probably like Sherlock too :)
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Sep 22, 2014  Hobbyist Photographer
Yeah... I'm one of those people who call themselves a SuperWhoLock fan because I love Supernatural as well and it's apparently like it's own fandom to love all three :rofl:
Reply
:icondragontamer155:
dragontamer155 Featured By Owner Sep 22, 2014  Hobbyist General Artist
Ohmigosh I've heard of Supernatural. Is it also a BBC show?

(why are the british so amazing?! :'D)
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Sep 22, 2014  Hobbyist Photographer
lol no it's not a BBC show... but it is truly awesome :D
But the British are pretty darn amazing :giggle:
Reply
:icondragontamer155:
dragontamer155 Featured By Owner Sep 27, 2014  Hobbyist General Artist
haha yeah.

what i would give to live in london. though apparently its the most expensive city to live in in the world. :3
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Sep 27, 2014  Hobbyist Photographer
I didn't know that ! 
Reply
:iconsgpotter:
SGPotter Featured By Owner Sep 19, 2014
oh my gosh............. IT'S DOCTOR WHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!pikachu Rup cheeks plz 
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Sep 19, 2014  Hobbyist Photographer
lol it is indeed!! :D:D:D
Reply
:iconsgpotter:
SGPotter Featured By Owner Sep 19, 2014
;)
Reply
:iconethorrorgamer:
ETHorrorGamer Featured By Owner Sep 18, 2014  Student Digital Artist
DOCTOR WHOOO!!!~
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Sep 19, 2014  Hobbyist Photographer
:D:D:D
Reply
:iconcatching-dreamz:
catching-dreamz Featured By Owner Sep 17, 2014  Professional General Artist
too cute!! 
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Sep 19, 2014  Hobbyist Photographer
Thank you!! 
Reply
:iconhannahelizabethh:
hannahelizabethh Featured By Owner Aug 26, 2014  Student General Artist
so cute! yay! :)
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Aug 27, 2014  Hobbyist Photographer
Thank you! :D 
Reply
:iconhannahelizabethh:
hannahelizabethh Featured By Owner Aug 27, 2014  Student General Artist
ur welcome! :)
Reply
:iconayoe123:
Ayoe123 Featured By Owner Jul 19, 2014
I love pokémon a lot!and the same with Doctor who <3 :3  
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Jul 19, 2014  Hobbyist Photographer
They're both wonderful! :D 
Reply
:iconayoe123:
Ayoe123 Featured By Owner Jul 20, 2014
Thats right :3 
Reply
:iconlightdanger:
lightdanger Featured By Owner Jul 14, 2014  Hobbyist General Artist
Pikachu and the Doctor on an adventure, that would be fabulous. 
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Jul 14, 2014  Hobbyist Photographer
Wouldn't it just :la:
Reply
:iconlightdanger:
lightdanger Featured By Owner Jul 15, 2014  Hobbyist General Artist
I can only imagine the sorta messes they would get into.
Reply
:iconfeltie1:
feltie1 Featured By Owner Jul 10, 2014
This is my favourite! Pikachu and Doctor Who, awesome!
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Jul 10, 2014  Hobbyist Photographer
Thank you!!! I love them both too :D 
Reply
:iconthatguywiththetshirt:
ThatGuyWithTheTShirt Featured By Owner Jul 8, 2014  Hobbyist
Pikacute!
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Jul 9, 2014  Hobbyist Photographer
Thank you!:D 
Reply
:iconthatguywiththetshirt:
ThatGuyWithTheTShirt Featured By Owner Jul 9, 2014  Hobbyist
No proplem
Reply
:iconcrucifythewolf:
CrucifyTheWolf Featured By Owner Jul 7, 2014  Hobbyist General Artist
The TARDIS from the Christmas Adventure set?
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Jul 9, 2014  Hobbyist Photographer
No actually it's just a TARDIS night light :giggle: The little bulb and plug can slide right out of there making it just a little TARDIS. it only has 3 sides, the back is open.
Reply
:iconcrucifythewolf:
CrucifyTheWolf Featured By Owner Jul 9, 2014  Hobbyist General Artist
OH YEAH!!Now It looks so familiar X'D!
Reply
:iconthehattersdomain:
TheHattersDomain Featured By Owner Jul 3, 2014  Student Writer
Ohmygosh. That is so cute~!
Reply
:iconbimmi1111:
Bimmi1111 Featured By Owner Jul 3, 2014  Hobbyist Photographer
Thank you! :D 
Reply
:iconthehattersdomain:
TheHattersDomain Featured By Owner Jul 16, 2014  Student Writer
You're welcome! :)
Reply
:icontoadjacara:
ToaDJacara Featured By Owner Jul 2, 2014
cool and cute :)
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
July 1, 2014
Image Size
4.7 MB
Resolution
3479×3216
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
1,651 (2 today)
Favourites
256 (who?)
Comments
87

Camera Data

Make
EASTMAN KODAK COMPANY
Model
KODAK EasyShare Z981 Digital Camera
Shutter Speed
1/39 second
Aperture
F/3.2
Focal Length
9 mm
ISO Speed
125
Date Taken
Jun 29, 2014, 6:06:36 PM
×